Sunday, January 9, 2011

Apa pulak tu Haikal Sulaiman???

Salam buat semua... kenapa banyak sangat tanda tanya dalam tajuk entry aku ni? sebab aku kekurangan ilmu rasanya. Baik berbalik kepada persoalan, kali ni aku nak berkongsi sedikit info perihal keadaan yang sedang belaku kepada dunia kita ni, ,terutamanya dunia Islam. Korang nak baca atau tak ikut suka lah, aku tau ramai yang suka baca bab gosip artis-artis je kan. Kalau bab ilmu-ilmu ni sekali pandang je kan. Bukan nak cakap la aku pun camtu jugak terkadang..

Entry kali ni lari sikit dari dunia Art dan bukan setakat ilmu sejarah atau mitos atau cerita kosong saja tapi lebih kepada isu dunia Islam. Korang tau ke Al-Aqsa sedang dalam proses kehacuran?

akak salmah ponen: eh yeke? akak tak pasti la dik, kalau bab juara berlagu tu akak tau lah...akak sokong m.daud kilau je...
(dialog ni takda kena mengena dgn yg hidup atau yg telah meninggal dunia)

Rasanya semua sudah tau yang Al-Aqsa merupakan kiblat pertama umat Islam sebelum Kaabah. Jadi apasal zionis pulak sibuk sangat nak rebut Al-Aqsa tu siap nak robohkan lagi? sebab menurut catatan sejarah (aku tau korang tak minat sejarah kan) tapak Al-Aqsa merupakan bekas peninggalan Haikal Sulaiman aka The SOlomon temple (wikipedia: sini) yang dipercayai didirikan oleh Nabi Sulaiman a.s kira-kira 960 SM. Tapi kemudianya kuil itu dimusnahkan oleh bangsa Babylon setelah diorang berjaya kusai Juruseleem...tak berapa lama lepas tu tentera Parsi pulak berjaya kuasai Jurusalem dan mereka telah mendirikan semula Kuil tersebut. Sekali lagi Kuil tu dirobohkan oleh tentera Romawi pada 70 m, kuil tu diratakan terus sampai tak tinggal kesan langsung.

gambaran model Haikal Sulaiman

Haikal Sulaiman ni merupakan kuil pertama orang yahudi yang dipercayai akan menjadi pusat dunia yang akan didirikan bagi menyambut kedatangan Raja aka Big boss Yahudi siapa lagi kalau bukan Massiah atau dalam bahasa orang putihnya Messianic atau dalam bahasa yang paling popular Dajjal..yang korang minat sangat cerita 'Lord of the ring' tu Massiah la tu yang diibaratkan seperti peperangan islam-yahudi (perang dunia iii)..tapi dalam cerita tu yahudi yang menang kan? (tentera Gandalf tu yahudi la).....aku pun tengok..


filem ni mengambarkan hampir keseluruhan perihal Messianic salah satunya
one eye tu.

Orang yahudi-Zionis bersandarkan kpd tiga keyakinan perkara besar yang akan berlaku kepada mereka dan dua daripadanya dah pun berlaku. Pertama perhimpunan seluruh kaum yahudi bagi membina bangsa yang baru (dah ada kan), yang kedua pula merampas kembali Jurusalem dari umat Islam (dan pun terjadi) dan yang ketiga pembinaan Haikal Sulaiman (belum terjadi)...Aku pernah tengok dalam salah satu siri dalam History channel (tak ingat tajuknya) yang mana mereka mengkaji kemana hilangnya Tabut, salah satu benda yang diyakini sebagai mukjizat nabi musa a.s ( tabut keramat bagi yahudi), dalam siri tersebut sebuah terowong yang panjang digali di bawah Al-Aqsa. yang mana mereka yakin bahawa situlah tabut keramat itu berada. Banyak lagi usaha-usaha yang dilakukan zionis bagi meruntuhkan masjid Al-Aqsa (nak tau kena baca sendirilah).

Segala rancangan mereka ni dijangka dan sudah dirancangkan akan membawa kepada peperangan antara umat Islam dan yahudi-zionis (perang dunia iii aka Perang Armaggeddon). Dan menggikut propaganda-propaganda yang dicanangkan oleh yahudi dan barat suatu perkara besar akan berlaku pada tahun 2012 (tahun depan). Betul atau tidak Allah saja yang Maha mengetahui...

Jadi sebagai umat Islam bersedialah menghadapi pemulaan kepada pengakhiran fitnah akhir zaman. Jangan tau nak seronok ja...ramai yang dok beromen keja buat anak haram ja macam mana nak bersedia camtu?.. satu persoalan untuk difikirkan bersama bersediakah kita sebagai umat islam untuk berjihad dalam mempertahankan Islam????

panji-panji islam


sumber
: konspirasi galatik-Muhammad Nurani Maarif (2010)
http://ms.wikipedia.org/wiki/Haikal_Sulaiman
the Arrivals eps 35 (tengok kt u-tube)


(memo: penulisan ini tidak menggunakan format penulisan yang betul dan banyak menggunakan bahasa pasar jadi penulisan sebegini tidak boleh digunakan dalam urusan rasmi.)


6 comments:

Anonymous said...

hello!,I like your writing very so much! percentage
we communicate extra approximately your post on AOL?
I need an expert in this space to solve my problem. May be that's you! Having a look forward to see you.

Here is my webpage; vakantiewoningen frankrijk huren **

Anonymous said...

Excellent beat ! I wish to apprentice while you amend
your web site, how could i subscribe for a blog website?

The account aided me a acceptable deal. I had been a little bit
acquainted of this your broadcast offered bright clear idea

Also visit my web site: luxe vakantiewoningen frankrijk

Anonymous said...

There's certainly a great deal to find out about this issue. I love all the points you have made.

Here is my web blog ... vakantiehuisje frankrijk

Anonymous said...

Howdy would you mind letting me know which web host you're using? I've loaded your blog in 3 different web browsers and I must say this blog loads a lot
faster then most. Can you suggest a good web hosting provider
at a reasonable price? Thank you, I appreciate it!

Also visit my weblog ... vakantiehuis huren

Anonymous said...

Thank you for every other wonderful article. Where else may anybody get that type of information in such a perfect means of writing?
I've a presentation subsequent week, and I am on the search for such information.

Look into my webpage - luxe vakantiehuisje

Anonymous said...

Thanks for the good writeup. It actually used to be a leisure account it.

Glance complex to more delivered agreeable from you!
By the way, how can we be in contact?

my blog; huis huren frankrijk