Sunday, April 12, 2009

The art of devil!! (seni jugak ke?)

Art of devil atau dlm bahasa melayunya ilmu seni setan (betul ke), senang cerita ilmu santet(santau), guna2 ke, jin afrit ke dan yang sama waktu dengannya. kenapa tiba2 aku bercerita pasal ilmu ni? sebab aku berasa amat pelik kenapa di zaman yang serba moden dan canggih kononya masih ramai lagi terutamanya golongan melayu muslim yang mengamalkan ilmu ini..xcaya ke? tngk paperlah...mungkin ada yang fikir apalah kena mengenanya benda ni ngan art? mmg xda kena mengena pun tp sja jugak aku nak letak sebab mybe ni seni untuk orang yang berperangai setan kot..mcm berkarya la jugak

kenapalah sesetangah daripada golongan ini amat tidak suka akan kemajuan dan kebahagiaan yang dimiliki oleh bangsanya sendiri...mungkin kerana mereka ditinggalkan kekasih atau mungkin cinta yang tidak berbalas atau mungkin mereka ingin membuka kedai tetapi kedai mereka tidak semaju kedai mamak dan kedai ah-kaw, maka mereka melaksanakan projek untuk menjahanamkan hidup orang lain (bak kata pepatah kalau aku tak dapat sapa pun tak bleh dapat lah)...alo bro pe barang lu tekel awek pakai guna2 kalo cmtu atuk sebelah jiran gua punya mak mertua pun bleh wat lar..

kenapa golongan ini hanya mempunyai perasaan dengki terhadap bangsanya sendiri kerana tidak pernah pula aku mendengar terdapat kedai mamak mahupun kedai ah-kaw (restoren minuman gumbira) yang di santet oleh golongan ini ada ke???..



setan gondol yg sering digunakan dlm upacara meyentet

contoh sebab penyebab kepada berlakunya seni setan ini:
-jiwa kacau sebab direjek oleh awek
-awek/tunang/bini lari
-kedai tak laku mcm kedai mamak
-dendam kesumat
-sebagai hobi di masa lapang
-nak test skill
-saja nak bekawan dengan setan

kesan kepada mangsa yang terlibat:
-
angau tak sudah bgi pompuan
-jiwa kacau bagi lelaki
-muntah darah
- mengaku selalu melihat jembalang
-kesan paling parah ialah bawak mati..

perhidmatan yang selalu digunakan
:
dukun melayu- kesan tak kuat sangat setakat batuk2 n muntah darah ja
tok bomoh siam- paling kuat dan susah nak ubat silap2 bawak mati nih..


moral:
jgn kacau hidup orang..lu punya rezeki lu mkn dia punya rezeki dia mkn apa salah ka mkn sama-sama.. (baca sambil buat suara inspektor sahab)

3 comments:

fahmi latiff said...

betul tu... :)


jgn kacau hidup orang..lu punya rezeki lu mkn dia punya rezeki dia mkn apa salah ka mkn sama-sama..

hehehehe... syukur... fahmi sihat pun alhamdulillah....
tq best olahan artikel ni... :)
ok jumpa lagi bye2

pejalbutter said...

sama2..mudah-mudahan.shat2 slalu

mamarempit said...

manusia...hati mudah dihasut...

Iblis tu memang dh janji dia ngn Allah...selagi tk kiamat..selagi tu dia akan heret segala anak2 Adam join dia di Jahannam